Anmeldelser

"Bogen er velskrevet og underholdende. En bog der klart kan anbefales og især til undervisningsbrug."

Bogrummet.dk

" ... en flinteknold af underholdning og oplysning. (...) Denne serie er blevet til som en åbenbaring. Det er en umulig opgave, som gjort mulig ."
(Fire hjerter)

(Steffen Larsen, Politiken)

Shamanens lærling er virkelig en god børnebog som er meget lig ''Hulebjørnens klan'' dog ''bare'' fortalt til børn. Det er en historie om oldtidens folk i Norden fortalt gennem pigen Eeta. Sproget i bogen er nemt at gå til og handlingen er rigtig god med masser af spænding og drama. Det er en troværdig historie om de første kulturer i Norden hvor shamanrollen i denne historie spiller en helt central rolle. I og med at historien er så troværdig mener jeg også, at den kan give børn et indblik i virkeligheden i tiden, som bogen skildrer. Alt i alt en rigtig god bog med en spændende handling og et velskrevet sprog! (boggnasker.dk)

Lars Holmgaard Jørgensen! Er det ikke ham med de hårdtslående historier fra det mørke Jyllands dunkle kroge? Jo, det er. Men han kan altså også fortælle uden at ryste på hånden fortælle om fortiden ... forfatteren har meget at fortælle om sin tid, og han indfanger den i stemningen og poesi snarere end som håndfast lærdom .... Det er virkeligt lykkedes Lars Holmgaard Jørgensen at finde en form på sin historie, så man bliver hængende.... topklasse.

Hulebjørnens klan fortalt for tweens... en fængslende og fascinerende fortælling om stenaldertiden ... skrevet meget levende ... minder mig om glæden og gyset ved som barn at dykke ned i vikingetiden med Leif Esben Andersens "Træl og Fri" ... (Egernfolket) er værd at rose og fremhæve, fordi læseren bliver mindet om, at vores egen måde at se verden på ikke er den eneste. ... hører absolut til de anderledes af slagsen ... anbefalelsesværdig at give sig i kast med